۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵

پیله ور:

پارك علم و فناوری خراسان شمالی زمینه اشتغال ۴۰۰ جوان را فراهم کرد

پارك علم و فناوری خراسان شمالی زمینه اشتغال ۴۰۰ جوان را فراهم کرد

رئیس پارك علم و فناوری خراسان شمالی گفت: پارك علم و فناوری خراسان شمالی تاكنون زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر از جوانان این استان را فراهم كرده است.

علی اصغر پیله ور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری پارك های علم و فناوری بستر مهم شكوفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

وی با تاكيد بر اينكه يكی از دغدغه های مهم و اصلي پارك علم و فناوری خراسان شمالي بحث اشتغال است، اظهار داشت: امروز جوانان با حضور موثر خود در جایگاههای مختلف علمی كشور نقش آفرینی می کنند و از این جهت ایجاد اشتغال، مهم ترین خدمت به جوانان محسوب می شود.

پیله ور اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به جای استفاده و متكی شدن به منابع زیر زمینی، از منابع رو زمینی كه همان توجه به علم، اختراع و ... است استفاده کنیم.

وی گفت: پارك علم و فناوری خراسان شمالی تاكنون موفق به ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر از جوانان این استان شده است.

این مقام مسئول در مورد وضعیت پارك علم و فناوری خراسان شمالی اظهار داشت: این استان از آخرین استان هایی بود كه پارك و علم و فناوری در آن تاسیس شد و اكنون نیز با تلاشهای انجام شده در وضعیت مطلوبی قرار گرفته است.

این مقام مسئول ایجاد اشتغال برای جوانان، كمك به صنایع پتروشیمی، غذایی و ... را از  مهمترین اقدامات پارك علم و فناوری خراسان شمالی در چند سال اخیر عنوان كرد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ شركت دانش بنیان و غیر بنیان در استان گفت: در حال حاضر پارك علم و فناوری خراسان شمالی از سوی وزرات علوم به عنوان مرجع فناوری به آسیای میانه معرفی شده است.

رئیس پارك علم و فناوری خراسان شمالی در خصوص برنامه های این پارك در سال جاری افزود: انجام عملیات ساختمان پارك علم و فناوری استان در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال، كمك به بخش های اقتصاد استان، رفع بخشی از نیازهای خراسان شمالی در زمینه های مختلف و ... از جمله برنامه های سالجاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر دوماه قبل خود به خراسان شمالی از ۶ طرح شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در خراسان شمالی رونمایی کرد.

خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان جمعیتی بالغ بر ۹۱۰ هزار نفر دارد.

کد خبر 2764810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha